Specjalista SEO – jeśli Twoja strona internetowa w żaden sposób nie dostaje się na szczyt, jest na niej niewielki ruch i nie ma wystarczającej liczby zapytań od użytkowników, wyraźnie potrzebujesz usług tego specjalisty. Kim jest taki specjalista? To osoba, która pozycjonuje strony internetowe w wyszukiwarce. Dzięki temu zapewnia wejście strony na szczyt wyszukiwarki Google, zwiększenie ruchu na stronie i wzrost zapytań przychodzących (awans przez leady). Specjalista SEO nie może skupić się tylko na wyszukiwarce i zapomnieć o użytkownikach, tzn. tych, którzy wchodzą na stronę, aby zapoznać się z Twoją firmą i podjąć ukierunkowaną akcję.
Dobry specjalista SEO
Wykorzystuje metody takie jak:
-
Pozycjonowanie strony wewnętrznej, rozwój rdzenia semantycznego, czynniki behawioralne i handlowe, treści wysokiej jakości, budowanie naturalnego profilu linków zewnętrznych.
Wyjaśnia, że musisz przejść przez całą pulę zapytań od rdzenia semantycznego: high, mid, low, da to maksymalną konwersję.
Praktykuje zintegrowane podejście: pracuje nad strukturą, designem, użytecznością strony.
Uwzględnia cele i zadania pozycjonowania https://wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron/ w wyszukiwarkach dla konkretnego biznesu i konkretnej strony, buduje indywidualną strategię promocji.
Ostrożny w obietnicach, opiera się na hipotezach. Rozumie, że w SEO jest wiele czynników, które wpływają na ostateczny wynik.
Dobry specjalista SEO https://www.adamgrabowski.guru/specjalista-pozycjonowanie-seo/ najpierw przeprowadza analizę marketingową, potem tworzy prognozy i proponuje rozwiązania.
Rozumie, że najważniejszą rzeczą dla biznesu jest wzrost sprzedaży. szczerze zainteresowany tymi wskaźnikami, proponuje konkretne rozwiązania.
Śledzi wszystkie nowe trendy, monitoruje aktualizacje algorytmów, wypróbowuje je na biznesie swoich klientów.
Bierze pod uwagę, że reklama kontekstowa, SMM, marketing treści i inne kanały promocyjne są potrzebne do pozycjonowania strony internetowej.
Chętnie opowiada o głównych etapach pracy i do czego to doprowadzi, dostarcza raporty i rozszyfrowuje liczby i wskaźniki.
Możemy więc stwierdzić, że dobry specjalista SEO to marketingowiec internetowy, copywriter i sprzedawca. Posiada wszystkie profesjonalne umiejętności i narzędzia SEO, a jednocześnie sprawia, że strony internetowe są przyjazne dla użytkownika.
Obowiązki zawodowe specjalisty SEO
Przeprowadza audyt SEO strony, sprawdza ją pod kątem błędów technicznych. Ocenia temat, konkurentów, wiek i stan strony. Dokonuje analizy marketingowej firmy. Na podstawie tych danych opracowywana jest strategia promocji.
Przeprowadza wewnętrzną optymalizację strony internetowej: optymalizuje ją pod wyszukiwarki, eliminuje istniejące błędy:
-
Generuje mapę strony.
Konfiguruje adresy URL czytelne dla człowieka.
Robi mikroznakowanie.
Sprawdza i finalizuje nawigację na stronie.
Mierzy prędkość ładowania strony.
Tworzy linkowanie wewnętrzne.
Stanowi rdzeń semantyczny, na jego podstawie podaje zalecenia dotyczące tworzenia nowych stron i pisania na nich tekstów.
Przekazuje właścicielowi firmy zalecenia dotyczące poprawy, użyteczności, projektowania stron internetowych.
Prowadzi pozycjonowanie zewnętrzne: znajduje zasoby, w których można umieścić linki zewnętrzne do strony, zwiększa profil linków.
Analizuje wyniki swojej pracy, wyciąga wnioski, uzgadnia z klientem.
Tworzy raporty.
Jakie konkretne umiejętności musi posiadać specjalista SEO?
Umiejętności zawodowe:
Zrozumienie zasad działania wyszukiwarki i czynników rankingu stron internetowych. Specjalista SEO musi znać wszystkie niuanse, śledzić aktualizacje algorytmów i umieć pozycjonować strony w obu systemach.
Znajomość głównych filtrów Google. Zrozumienie, dlaczego się nakładają oraz możliwość usunięcia strony z filtrów.
Zrozumienie podstawowych zasad i etapów optymalizacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Zrozumienie podstaw użyteczności w celu profesjonalnej oceny wygody strony dla odwiedzających i sformułowania zaleceń dotyczących poprawy struktury.
Znajomość podstaw marketingu internetowego oraz umiejętność powiązania promocji w wyszukiwarce z innymi jej obszarami (reklama kontekstowa, content marketing, SMM itp.).
Umiejętność zachowania równowagi między komponentem sprzedażowym – czynnikami komercyjnymi, wygodą użytkownika – czynnikami behawioralnymi i wygodą dla Google – rzeczywistą optymalizacją strony.
Wykorzystanie różnych narzędzi do ekspresowego audytu, monitorowania i kontroli zmian w pozycjonowaniu wewnętrznym i technicznym serwisu, a także monitorowania czynników behawioralnych itp.
Umiejętność skomponowania kompetentnej specyfikacji technicznej dla copywritera, programisty, webmastera.
Specjalista SEO musi rozumieć mikrodane, aby dostosować wyświetlanie elementów witryny w wynikach wyszukiwania.
Cechy osobiste specjalisty SEO
-
Logiczne myślenie, analityczny sposób myślenia. Humanista może być doskonałym specjalistą od SEO, ale trudniej mu będzie analizować duże strumienie danych, znajdować w nich logiczne wzorce i porównywać wskaźniki.
Wizja marketingowa to samo zrozumienie, którego potrzebuje biznes.
Umiejętność alokacji czasu – własnego i zespołowego. Specjalista SEO rzadko pracuje sam, zwykle na stronie pracuje zespół projektowy. Wszyscy muszą być skoordynowani, aby praca została wykonana terminowo i wysokiej jakości.
Odpowiedzialność. Dobry specjalista SEO https://www.adamgrabowski.guru/ dotrzymuje terminów, zawsze jest w kontakcie, myśli nie tylko o pieniądzach, ale o przyniesieniu korzyści i zysku klientowi.
Szerokie spojrzenie, chęć uczenia się nowych rzeczy i nieustannego rozwoju. To prawie główna osobista cecha specjalisty SEO, ponieważ zmiany SEO zachodzą niemal codziennie.
Jeśli wybierzesz usługi agencji SEO https://www.inprod.com.pl/specjalista-seo/, koszt obejmuje pracę całego zespołu specjalistów, gwarancje wyników i pracę nad jasnymi kluczowymi wskaźnikami efektywności.